به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز جمعه در دومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو اظهار داشت: صنعت گردشگری و میراث فرهنگی جزو مقوله هایی است که در کشورهای دیگر به آن بیشتر پرداخته و در ایران نیز اقدامات بسیار خوبی آغاز شده است.
وی با تاکید براینکه حوزه گردشگری و حفظ آثار میراث فرهنگی به سوی جهانی سازی فرهنگ و تاریخ دیرینه می رود، افزود: بیشترین بهره در این حوزه نصیب خود مردم خواهد شد و حفظ هویت و تعامل بین اقوام، صلح بین المللی و در نهایت امنیت را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تمامی ادارات دولتی، غیر دولتی و دهیاران باید در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نقش ایفا کنند، ادامه داد: حوزه گردشگری ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری جوانان جویای کار است.
فرماندار ماکو با اشاره به اینکه وظیفه دهیاران تنها وظیفه عمرانی نیست، اضافه کرد: دهیاران باید برای فرهنگ سازی لازم جهت توسعه گردشگری و بوم گردی بین روستاییان تلاش کنند.
عباسی با اشاره به اینکه باید زیرساخت های میراث تاریخی از امروز برای آیندگان فراهم شود، بیان کرد: امروزه گردشگران به جای برج های مجلل و هتل های چندین ستاره دنبال زندگی طبیعی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی یک رسالت برای سازمان است، اظهار داشت: تعامل و همکاری ادارات با میراث فرهنگی باعث توسعه گردشگری و اشتغال زایی در حوزه روستایی خواهد شد.
جلیل جباری ادامه داد: در این راستا بحث ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کسب و کار های کوچک برای روستاییان در دستور کار سازمان است.
وی اضافه کرد: توسعه زیر ساختهای گردشگری در روستاهای مورد هدف گردشگری نیز در دستور کار سازمان است و 25 پروژه در نقاط مختلف سطح استان از محل اعتبارات ملی انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه راه دسترسی، ایجاد آلاچیق، سرویس هاس بهداشتی از جمله های مواردی است که باید در 25 پروژه اجرایی شود، تاکید کرد: اولویت های شهرستان ماکو نیز باید احصا شود تا مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
جباری در ادامه با اشاره به اینکه ساخت خانه بهداشت و خدمات رفاهی ماندگاری اهالی را در روستاها تثبیت نکرد، افزود: تنها عامل که می تواند روستائیان را ماندگار کند کسب کار در حوزه گردشگری است .
در ادامه این جلسه دهیاران بخش مرکزی و بازرگان و همچنین فعالان حوزه گردشگری و سازمان های مردم نهاد به بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداخته و خواستار توجه جدی مسوولان امر به حفظ و احیای بناهای تاریخی شدند .
به گزارش ایرنا شهرستان ماکو با بیش از 94 هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.