به گزارش ایرنا، امیرعباس جعفری روز جمعه در جلسه مشورتی دهیاران شهرستان ماکو افزود: این میزان خسارت در 10 ماه گذشته بر اثر سیل، سرما زدگی، صاعقه، رانش زمین و خشکسالی به وجود آمده است .
وی 95 درصد از خسارت وارده در استان را به بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در آذربایجان غربی 26 نوع حادثه طبیعی عامل خسارت به بخش های مهم است.
وی پیشگیری را مهمترین عامل جلوگیری از خسارت ذکر کرد و ادامه داد: دهیاران با اطلاع رسانی می توانند جهت کاهش خسارت برای بیمه کردن اماکن مسکونی روستاییان اقدام کنند.
جعفری همچنین از استمهال وامهای کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: وام های کشاورزانی که در سال های گذشته و امسال دچار خسارت شده اند، به مدت سه سال استمهال می شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به عزم دولت برای ارائه خدمات و تسهیلات لازم به روستائیان افزود: در سطح استان طی پنج سال گذشته، چهار هزار و 200 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده است .
عارف خدرلو با بیان اینکه در سال گذشته هم 35 میلیارد ریال به دهیاری های شهرستان ماکو پرداخت شده است، اضافه کرد: لازم است دهیاری ها در استان با توجه به کمبود اعتبارات به دنبال درآمد زایی برای دهیاری ها در روستاها باشند .
وی به نیاز 800 روستا در استان به بازنگری در طرح هادی اشاره کرد و ادامه داد: طرح های هادی 260 روستا در استان سال آینده بازنگری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست، حکم بازنشستگی اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تعدادی از روستائیان بخش مرکزی و بازرگان به آنها اعطاء شد.
شهرستان ماکو به بیش از 94هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.