به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ارومیه در این مراسم که در باغ رضوان ارومیه برگزار شد، گفت: دوم بهمن سال 1357 روز قیام مسلحانه مردم قهرمان ارومیه علیه رژیم منفور پهلوی در پایگاه مسجد اعظم این شهر به فرماندهی مجاهد نستوه مرحوم غلامرضا حسنی است.
سرهنگ کریم علی نژاد افزود: اگر پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 در کشور اتفاق افتاد در آذربایجان غربی انقلاب اسلامی در دوم بهمن به فرماندهی مرحوم حسنی و با پشتیبانی مردم ولایت مدار ارومیه به ثمر نشست.
وی اضافه کرد: در این روز مردم شهید پرور و غیور این استان نماد اقتدار و انقلابگری خود را در تاریخ ثبت کردند.
وی ادامه داد: مردم این استان از اول انقلاب اسلامی با امامت امام خمینی (ره) و در این استان به مجاهدت مرحوم حسنی تا به امروز از انقلاب اسلامی در تمامی صحنه ها حضور گسترده داشته و از این به بعد نیز تا آخرین قطره خون خود از ولایت و انقلاب پشتیبانی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا در تاریخ مبارزه های انقلابی مردم ارومیه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد 1342، 19 دی قم، 29 بهمن تبریز، 17 شهریور تهران و 13 آبان و سایر ایام ثبت شده است و 2 بهمن ارومیه در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسنی از اوایل دهه‏ 40 نماز جمعه را در زادگاه خود اقامه کرد و در پوشش این مراسم عبادی، مبارزه های سیاسی - انقلابی خود را سازماندهی و عمق بخشید.
این مبارز نستوه پس از پیروزی انقلاب، آذربایجان و کردستان را که مورد تاخت و تاز گروه ‏هایی چون حزب دموکرات، کومله و خلق مسلمان قرار گرفته بود نجات داد.
مرحوم شیخ غلامرضا حسنی با بسیج مردم ضد تجزیه طلبان، یک تنه در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد حقد و کینه دشمن واقع شد و چند بار نیز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
دشمن که از وی دست ‏بردار نبود در یک اقدام هماهنگ و جدی از طریق رسانه های ارتباط جمعی به ترور شخصیت او دست زد و از این جهت خاطره ها و مبارزه های ملاحسنی در نوع خود به حق می‏ تواند در سطح ایران بی ‏نظیر یا حداقل کم‏ نظیر باشد.
6009/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.