حسن سپهرفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه موزه‌ها تخصصی شده و هر موزه‌ای مخاطب خاص خود را دارد و از این رو لزوم راه‌اندازی موزه کودک با توجه به فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ضروری بود.
وی راه‌اندازی این موزه را برای کودکان و نوجوانان امر مهمی عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان باید فضاهای این چنینی را برای کودکان فراهم کنیم تا نسل جدید را به هویت و تاریخ خود آشنا کنیم.
سپهرفر با بیان اینکه این موزه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احداث شده است، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی کامل دارد تا از نظر محتوایی، صدور مجوزهای لازم، بهره مندی از تجارب موزه داری از طریق استان و سازمان متبوع همکاری های لازم را نسبت به راه اندازی آن با کانون پرورش فکری داشته باشد.
وی از آغاز عملیات اجرای 2 موزه دیگر در شهرهای بوکان و میاندوآب در دهه فجر امسال نیز خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه بوکان در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع در بلوار ساحلی این شهر احداث می‌شود که برای اجرای آن مبلغ 12 میلیارد ریال اختصاص یافته و برای موزه میاندوآب نیز مبلغی بالغ بر هشت میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، موزه کودک ارومیه در زیربنایی به مساحت حدود 500 متر مربع در قالب سالن های تاریخ، نجوم، پیش از تاریخ و مردم شناسی در محل پارک شهرچایی این شهرستان احداث شده است که در مجاورت آن سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و غرفه نمایشگاه و فروش محصولات کانون نیز برای کودکان و نوجوانان دایر خواهد شد.
این موزه شامل بخش‌هایی همچون سالن مخصوص آثار باستانی، گالری مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت، کتابخانه، مخزن نگهداری اشیا، سالن برگزاری نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، بخش فروش محصولات فرهنگی و بخش اداری خواهد بود.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.