کمال نالوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح این طرح ها که در روستاهای «قلاچوغه»، «گنه دار» و «دریاس» اجرا شده است، 2 هزار و 612 نفر در قالب 694 خانوار از نعمت آب سالم و آشامیدنی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: در این طرح 7.4 کیلومتر خط انتقال، 3.5 کیلومتر شبکه توزیع و 50 مترمکعب مخزن احداث شده است که در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره داری می رسد.
وی از کلنگ زنی یک پروژه آبرسانی در این ایام خبر داد و اظهار داشت: مطالعات آبرسانی به 141 روستا از توابع بخش مرکزی و خلیفان از طریق تصفیه خانه قدیمی مهاباد به اتمام رسیده و عملیات آن در دهه مبارک فجر شروع می شود.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد بیان کرد: اعتبار اولیه اختصاص یافته این طرح بالغ بر 70 میلیارد ریال است که هم اکنون پیمانکار آن مشخص شده است.
نالوسی یادآور شد: با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی، اتمام این پروژه می تواند پایداری آبرسانی به روستاهای مهاباد را از طریق آب سد به طور کامل رفع کرده و مشکل تامین آب آشامیدنی و سالم برای شهروندان روستایی از بین برود.
به گزارش ایرنا، از مجموع 192 روستای دارای سکنه مهاباد، 104 روستا با 16 هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنها سه میلیون و 957 هزار مترمکعب است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.