به گزارش ایرنا، امام جمعه ماکو روز شنبه در این آیین که در محل سالن ورزشی شهید محرم زاده این شهرستان برگزار شد، گفت: ورزش در همه حال برای تربیت جسم انسان ضروری است.
حجت الاسلام محمد هاشمی افزود: «جهانگیری» معنویت را در کنار ورزش مورد توجه قرار داده و این عامل ماندگاری نام و یاد وی در خاطر تمام ورزش دوستان منطقه شده است.
«حسین حمزه لو» معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این آیین با اشاره به اینکه استاد جهانگیری علاوه بر فعالیت در رشته کشتی یکی از داوران بنام ملی و بین المللی در ورزش کشتی است، بیان کرد: ورزش کشتی ماکو در سطح کشور با استاد جهانگیری شناخته می شود.
کیومرث ایراندوست، معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: استاد جهانگیری کشتی گیر و داوری بنام و ارزشمند در سطح کشور است.
به گزارش ایرنا علی جوادی و کاظم قاسم زاده از شاگردان قدیمی استاد جهانگیری در ورزش کشتی نیز در این آیین با بیان سخنانی از خدمات ارزنده این استاد قدردانی کردند.
بهروز جهانگیری در سال 1315 در ماکو چشم به جهان گشود و پس از طی دوره ابتدایی و دبیرستان تحصیلات خود را در ارومیه ادامه داد و در آموزش و پرورش مشغول بکار شد.
وی با علاقه ای که به ورزش داشت در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی، والیبال، بسکتبال، دو میدانی و فوتبال ماکو به فعالیت پرداخد و در جوانی با گذراندن دوره های داوری در کنار ورزش کشتی موفق به کسب کارت داوری و مربیگری در بیشتر رشته های ورزشی شد.
وی همچنین قبل از انقلاب داوری را به صورت تخصصی ادامه داد و موفق به کسب داور درجه یک بین المللی شد و همراه با تیم ملی کشتی در بسیاری از مسابقات بین المللی شرکت داشت و به داوری مسابقات بین المللی پرداخت.
هم اکنون استاد جهانگیری به علت کهولت سن از ورزش کناره گیری کرده است اما ورزش منطقه از راهنمایی این استاد و پیشکسوت ورزشی بهره می برد.
شهرستان ماکو با بیش از 94 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.