معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت جهادکشاورزی کشور گفت: در شرایط فعلی توجه به بخش کشاورزی بیش از گذشته ضروری است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جوادی در آیین تودیع ومعارفه رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد افزود: کشاورزی یکی از اساسی ترین محورهای توسعه کشور بوده و در شرایط فعلی توجه به بخش کشاورزی بیش از گذشته ضروری است.
جوادی باتاکید بر اینکه آذربایجان غربی با تولید بیش از۶ درصد از تولیدات کشاورزی، قطب کشاورزی درکشور است تصریح کرد: احیای مجدد دریاچه ارومیه و افزایش تولیدات با کیفیت از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است.
وی بااشاره به تحریم های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: باید با اتکا به توان و تولیدات داخلی تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه توسعه سردخانه ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی است اظهار کرد: تاپایان سال۹۶ طرفیت سردخانه های آذربایجان غربی ۹۸۵ هزارتن بود که با توجه به تولیدات کشاورزی استان نیاز به سردخانه های مجهز و صنایع تبدیلی و تکمیلی بیشتر احساس می شود.
جوادی تاکید کرد‌: برای افزایش زنجیره تولید باید روی فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی بیش از پیش تمرکز کرده و بامدیریت صحیح سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری دراین بخش ترغیب کرد.
وی درخصوص  توجه به مشکل آب در کشور افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از ۶۱ هزار و ۷۰۵ هکتار از زمین های کشاورزی استان برای کنترل آب های داخلی به آبیاری نوین مجهز شده اند.
به گزارش ایسنا؛ طی مراسمی از زحمات اسمعیل کریم زاده رییس پیشین جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تقدیر و جلیلی به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.