عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 هزار و 835 یتیم و فرزند محسنین در آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: از این تعداد پنج هزار و 889 فرزند یتیم و پنج هزار و 946 فرزند محسنین هستند که مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌ غربی با اشاره به اهتمام این نهاد در حامی یابی برای ایتام و محسنین بیان کرد: هم‌اکنون 20 هزار و 869 حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند.
وی ادامه داد: امسال این حامیان خیّر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، بیش از 148 میلیارد ریال به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین استان کمک کرده اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 21درصد رشد داشته است.
سهندی گفت: متوسط بهره مندی ایتام و فرزندان محسنین از این کمک ها در ماه حدود 130 هزار تومان است که در صدد هستیم این رقم افزایش یابد تا بتوانیم زمینه کاهش مشکلات این افراد را فراهم کنیم.
وی افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند.
وی بیان کرد: طرح اکرام ایتام از سال 1378 به منظور تامین هزینه های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح 'حامی' نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.
وی اضافه کرد: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت فرد مورد نظر با شناسه واریز مخصوص واریز می‌کند.
سهندی گفت: علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال 1390 به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بین فرزندان بی سرپرست و زن سرپرست خانوار در کمیته امداد کشور و به تبع آن در استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می توانند با روش های مختلفی از جمله پرداخت اینترنتی از طریق آدرس www. Emdad.ir، کمک به کمیته امداد سایت بانک ملت، شماره شبا شماره حساب اکرام ایتام و محسنین به شماره 12000000000451286790IR با درج شناسه حامی، نرم افزار موبایلی سکه و انتقال کارت به کارت به شماره 610433777087763 از طریق عابر بانک ملت با شناسه خود حامی، به طرح اکرام ایتام و محسنین استان کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این نهاد حمایتی در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان اقدام به افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ کمک های مبتنی بر نیاز از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته های تحصیلی و استفاده از روش های مجازی کرده است.
وی ادامه داد: تمامی تلاش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کارگرفته ایم.
به گزارش ایرنا، طرح های 'اکرام ایتام' و 'محسنین' از جمله طرح­هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می ­کند.
طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آن­ که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.
فرد حامی باید ماهانه حداقل 20 هزار تومان به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.
بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانیده‌اند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.