به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز سه شنبه در جلسه کمیته امنیت اجتماعی تکاب افزود: کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان نیازمند توجه جدی تر و برنامه ریزی بهتر دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط با این موضوع است.
وی بیان کرد: مسوولان برای کاهش آسیب های اجتماعی باید فرهنگ سازی و آموزش در سطح جامعه را نیز در دستور کار خود قرار دهند و با هماهنگی و تعامل بیشتری عمل کنند.
وی با بیان اینکه اداره ها برای اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان باید راهکارهای مناسب و عملیاتی ارایه کنند، اضافه کرد: ادارات با همکاری انجمن ها و سازمان های مردم نهاد باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که تکاب از شیوع بیشتر آسیب های اجتماعی مصون بماند.
وی گفت: موفقیت برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی علاوه بر تلاش همه جانبه، همکاری و هماهنگی نهادهای مرتبط، نیازمند مشارکت خانواده هاست.
فرماندار تکاب با اشاره به آمارهای شبکه بهداشت و درمان تکاب در زمینه کاهش اقدام به خودکشی در تکاب افزود: برنامه ریزی و اقدام هماهنگ نهادهای متولی می تواند به تثبیت روند کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.
مکرمی بیان کرد: راه اندازی و فعالیت اورژانس اجتماعی در تکاب از اقدامات مهم و موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، جلسه کمیته امنیت اجتماعی تکاب با موضوع بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی در این شهرستان از جمله اعتیاد به مواد مخدر، طلاق، خودکشی و تکدی گری با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد.
طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، بی‌بند و باری و خشونت در جامعه آسیب‌های اجتماعی هستند که در جوامع رو به پیشرفت افزایش چشمگیری یافته است و این ‌که چگونه بتوان همراه با رشد چند بعدی، این آسیب‌ها را کنترل کرد و به آن نگاه فوریتی داشت، تدابیر جدی نخبگان و مدیران و کارشناسان خبره را می‌طلبد
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال های گذشته آمارهای مربوط به طلاق و اعتیاد در این شهرستان رو به افزایش بوده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.