سرهنگ حسین شهریار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مواد سوختی در پی کسب خبری مبنی بر انباشت سوخت قاچاق در یکی از مرغداری های اطراف این شهرستان کشف شد.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی این شهرستان بلافاصله پس از دریافت این خبر در محل حضور پیدا کردند و پنج هزار لیتر نفت سفید را که در حال بارگیری و انتقال به مرز بود، کشف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از این مرغداری 23 هزار لیتر نفت سفید انباشت شده را نیز کشف و ضبط کردند، ادامه داد: در این رابطه سه نفر متهم دستگیر و به همراه یک دستگاه خودرو کامیون توقیف شده تحویل مقام قضایی شدند.
سرهنگ شهریار افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار سوخت را به طور غیرقانونی از طریق مرزهای این شهرستان به خارج از کشور قاچاق کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و با دو کشور عراق و ترکیه هم مرز است.
افزایش قاچاق سوخت طی چند سال اخیر باعث شده است نهادهای مرتبط در پی مدیریت و کنترل مصرف باشند.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می گیرد.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلومتر مرزخاکی با کشور عراق دارد.
9870/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.