سرهنگ حسن شیخ نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برابر اخبار رسیده مبنی بر تولید کود شیمیایی تقلبی در اطراف این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی این انتظامی قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، عوامل آگاهی موفق به شناسایی انباری در حاشیه شهر شده و پس از اخذ مجوز قضایی وارد آن مکان شدند.
فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در بازرسی از این انبار، بیش از 160 تن کود تقلبی و غیرمجاز که با استفاده از گونی هایی که نام جهاد کشاورزی به صورت تقلبی روی آنها حک شده بود، کشف شد.
وی با بیان اینکه این کودها به صورت غیرمجاز و قاچاق در بازار توزیع می شد، اظهار داشت: در این انبار متهمان با استفاده از گچ سفید، دوده، گوگرد و خاک اقدام به تولید کودهای شیمیایی تقلبی می کردند.
سرهنگ شیخ نژاد گفت: از این انبار همچنین تعداد 6 دستگاه تولید و بسته بندی کود شیمیایی نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده و کارگاه محل تولید این کودها نیز پلمپ شد.
وی بیان کرد: چنانچه شاکیانی در زمینه این پرونده وجود داشته باشد می توانند به دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی میاندوآب مراجعه کنند.
معاون فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: کشاورزان کود شیمیایی مورد نیاز خود را از مراکز و کارگزاران رسمی که مورد تایید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هاست، تهیه کنند.
وحید حمیدی آذر افزود: در زمان تهیه و خرید کود شیمیایی به شماره ثبتی ماده کودی که بر روی کیسه ها نوشته شده است، دقت کنند.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.