رحمان احمدی روز شنبه با حضور در ایرنای دفتر مهاباد اظهار داشت: از این تعداد 349 مورد مربوط به اطفای حریق، 28 مورد حوادث جاده ای و تصادفات، 31 مورد دفع حیوانات موذی و مابقی امداد رسانی متفرقه شامل گیر کردن در آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشست گاز و سیلاب بوده که با موفقیت انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 68 نفر شامل 52 نفر مرد و 13 نفر زن و سه نفر کودک مصدوم شده و 19 نفر از جمله 14 مرد و پنج زن فوت شده اند.
احمدی اضافه کرد: امسال 268 گواهی ایمنی برای 209 ساختمان و 59 مورد واحد تجاری و آموزشی صادر شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد اظهار داشت: برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه اندازی کپسول و تجهیزات آتش نشانی در آنهاست.
احمدی با بیان اینکه آموزش افراد در نحوه مقابله با حوادث از عوامل کاهش آسیب های جانی و مالی است، گفت: نکات ایمنی و راه های مقابله با آتش سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه و از ابتدای امسال تاکنون 52 کلاس آموزشی در این زمینه تشکیل شده است.
رحمانی بیان کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن 125 این سازمان در طول شبانه روز تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا هم اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، 42 نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می دهد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.