«امیر یدبیضا» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوانان که با سه دستگاه خودرو آفرود از روز جمعه برای تفریح زمستانی به ارتفاعات روستای قوشخانه در 25 کیلومتری این شهرستان رفته بودند، هنگام بازگشت در محاصره برف و کولاک گرفتار شدند.
وی بیان کرد: آنان پس از گم کردن راه بازگشت و کولاک شدید قادر به ادامه مسیر نشده در تماس با اداره راهداری شهرستان کمک رسانی ماموران را خواستار شدند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب ادامه داد: راهداران برای بازگشایی مسیری که این سه خودرو در آن گرفتار شده بودند با یک دستگاه لودر به حدفاصل روستاهای قوشه بلاغ و قوشخانه از توابع بخش تخت سلیمان اعزام شدند و مسیر پنج کیلومتری تا جاده اصلی را به مدت بیش از چهار ساعت برف روبی کردند.
«یدبیضا» با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند تا این جوانان را ساعت سه بامداد امروز از خطر یخ زدگی نجات دهند، اضافه کرد: هنگام گرفتار شدن این افراد، کولاک شدید و طاقت فرسا بر منطقه حاکم بود و ارتفاع برف به بیش از یک متر در ارتفاعات روستای قوشخانه رسیده بود.
وی از مردم خواست تا هنگام بارش برف و بروز کولاک شدید، پیش از تردد در جاده ها از وضعیت راه های دسترسی مطلع شوند و به هشدارهای راهداری برای محدودیت های تردد توجه کنند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بیان کرد: به ویژه کوهنوردان و علاقه مند به تفریح های زمستانی هنگام کولاک شدید از عزیمت به ارتفاعات و جاده های سخت گذر روستایی خودداری کنند تا موجب بروز خطر برای خود و نگرانی خانواده ها نشوند.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای زمستان هایی طاقت فرسا و جاده هایی سخت گذر و برف گیر است.
امدادگران هلال احمر این شهرستان نیز شب گذشته سرنشینان بیش از 100 دستگاه خودرو که در برف و کولاک گردنه مایین بلاغ گرفتار شده بودند را نجات دادند.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.