فرماندار مهاباد گفت: تقویت زیر ساخت های گردشگری مهاباد باید جز اولویت ها قرار گیرد.

ایرج شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: تقویت زیر ساخت های گردشگری مهاباد به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان باید مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی با اشاره به اینکه معرفی جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی مهاباد می تواند منجر به تقویت صنعت گردشگری شود تصریح کرد: باید به امر بوم گردی به عنوان یک صنعت و شغل توجه ویژه داشت و از این طریق امکان درآمدزایی و ایجاد اشتغال را فراهم کرد.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه مهاباد دارای جاذبه های گردشگری فراوانی بوده و یک شهر کاملا توریستی است خاطر نشان کرد: باید از این ظرفیت ها در جهت رونق اقتصادی،گردشگری و ایجاد اشتغال شهر استفاده کرد.

وی اظهار کرد: اعطای مجوز به افراد متقاضی احداث مراکز اقامتی بوم گردی و تجهیز مکان های گردشگری به امکانات به روز از جمله اقدامات دولت برای گسترش گردشگری و به دنبال آن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان است.

شجاعی با اشاره به اینکه تاکنون 91 اثر تاریخی مهاباد ثبت ملی شده و 30 اثر نیز برای ثبت معرفی شده است، تاکید کرد: در سال جاری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای طرح های عمرانی مناطق گردشگری مهاباد ازجمله باز سازی محوطه ورودی غار سهولان،ایجاد آلاچیق و پارکینگ صرف شده است و با اقدامات انجام شده زمینی   برای ساخت موزه مهاباد که نیاز اساسی شهرستان در بخش گردشگری است فراهم شده است.

فرماندار مهاباد افزود: آسفالت جاده های منتهی به مهاباد،توسعه زیرساخت های گردشگری و زیباسازی شهری از جمله اقدامات مسئولان شهرستان است که نیازمند تامین اعتبار برای انجام فعالیت هستد.

وی گفت: توسعه مراکز اقامتی مانند توسعه هتل های مناسب در سطح شهر، توسعه فرهنگ عمومی پذیرش مسافرین براساس فرهنگ زیبای مهمان نوازی شهروندان مهابادی و توسعه مراکز درمانی بخش خصوصی که یکی از روش های جذب گردشگر است از جمله اقدامات فرمانداری و میراث فرهنگی و گردشگری  برای توسعه بخش گردشگری در سال های گذشته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.