به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی در یازدهمین سفر استانی خود روز یکشنبه به آذربایجان غربی سفر کرد و در دومین روز حضورش در این استان میهمان هنرمندان شهرهای جنوب آذربایجان غربی به میزبانی مهاباد بود.
برای این دیدار تعدادی از هنرمندان و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی دعوت شده بودند و زمان شروع برنامه ساعت 11 صبح اعلام شده بود.
طبق برنامه ریزی ها قرار بود جمعی از مسوولان شهرستان برای استقبال از وزیر و هیات همراه در ورودی مهاباد حضور به هم رسانند اما با توجه به اینکه کاروان وزیر و همراهان وی کمی زودتر از مسوولان به محل یادمان خلبان شهید خالد حیدری رسیدند، آیین استقبال برگزار نشد و وزیر به صورت مستقیم به مجتمع فرهنگی هنری مهاباد رفت.
یکی دیگر از حاشیه های این سفر انتخاب سالن کوچک مجتمع فرهنگی هنری مهاباد برای دیدار هنرمندان با وزیر بود که تعدادی از هنرمندانی که از 9 شهر جنوب استان به مهاباد آمده بودند، صندلی برای نشستن نداشتند و وزیر از آنان عذرخواهی کرد.
این در حالی بود که مهاباد دارای چندین سالن بزرگ و مجهز است و این انتخاب شاید به این خاطر بود که وزیر از وضعیت سالن کوچک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد مطلع شود.
هنرمندان هر کدام از شهرستان های جنوب استان به ترتیب دقایقی پشت تریبون رفتند و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان خود را بیان کردند که بیشتر مشکلات بیان شده در خصوص نبود فضای فرهنگی در شهرستان ها بود؛ البته همگی احداث مجتمع های بزرگتر در شهرهای خود را خواستار بودند.
نبود نیروی انسانی کافی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب آذربایجان غربی نیز یکی از دغدغه های نمایندگان هنرمندان بود و به گفته یکی از آنان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مورد نظر وی تنها مدیر و یک کارشناس حضور دارند و کارشناس هم در حال انتقال به شهرستان دیگری است.
برخی از هنرمندان حاضر درخواست کردند که اجازه دهند خودشان درد دلهایشان را بگویند و جلسه بسیار طولانی شد و بیش از 3.5 ساعت به طول انجامید.
یکی از هنرمندان به نام شورش نصیری که لقب سریع ترین نقاش آسیا را نیز دارد، تصویری از وزیر فرهنگ و ارشاد را نقاشی کرد و گفت: آقای وزیر باید این تابلو را با مبلغ 300 میلیون تومان از وی بخرد و برای شهرستان اشنویه هزینه کند.
هنرمندی دیگری یکی از کتاب های خود را به وزیر هدیه داد و دیگری تابلو خوشنویسی و ....
یکی از حاشیه های زیبای این دیدار نیز قرائت شعرهایی به زبان های کُردی و ترکی توسط شاعران و هنرمندان جنوب آذربایجان غربی بود که با تشویق های مکرر حاضران روبرو شد.
یکی از هنرمندان نیز در لحظه های پایانی این نشست پشت تربیون رفت و از مشکلاتی که برای موسسه فرهنگی و هنریش پیش آمده بود، آنچنان با احساس و از تمام وجود مطالبش را بیان کرد که در پایان بغض گلویش را فشرد و با جاری شدن اشک از چشمانش از جایگاه پایین آمد.
گرفتن عکس دسته جمعی هنرمندان به همراه وزیر و افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی نیز از دیگر حاشیه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهاباد بود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.