رحمان مومن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودروهای این مسافران شب گذشته هنگام بارش برف و کولاک در گردنه زمزیران گرفتار شده و قادر به ادامه مسیر نبودند که با تلاش امدادگران هلال احمر خدمات امداد و اسکان دریافت کردند.
وی ادامه داد: از این تعداد 25 نفر مسافران یک دستگاه اتوبوس بودند که از ارومیه به مقصد سردشت در حال حرکت و در این محور دچار نقص فنی شده بود که توسط امدادگران این پایگاه اسکان داده شدند.
وی اضافه کرد: به 10 خودرو سواری دیگر نیز که در این محور تردد می کردند، خدماتی شامل تحویل وسایل گرمایشی، هدایت و راهنمایی و کمک در نصب زنجیر چرخ ارایه شد که این خودروها نیز توانستند به مسیر خود ادامه دهند.
رییس جمعیت هلال احمر مهاباد بیان کرد: پایگاه جمعیت هلال احمر کله گاوی دارای پنج اتاق برای اسکان مسافران درراه مانده است که هر اتاق برای 10 نفر ظرفیت خدمات رسانی دارد.
مومن پور اظهار داشت: امدادگران این جمعیت با استقرار و آماده باش در این پایگاه، خدمات امداد و کمک های اولیه، جستجو و نجات، رهاسازی مصدوم، اسکان اضطراری و تغذیه به آسیب دیدگان و در راه ماندگان را ارایه می دهند.
به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی زودگذر به آذربایجان غربی که از عصر روز گذشته وارد این استان شده است به صورت بارش باران و در ارتفاعات به صورت برف این مناطق را تحت تاثیر خود قرار داده است.
جمعیت هلال احمر مهاباد دارای 2 هزار و 67 عضو در قالب 179 امدادگر، یکهزار و 588 نفر داوطلب و 300 نفر در حوزه جوانان است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.