به گزارش ایرنا سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه در این دیدار گفت: حجت الاسلام سپهری مدتی طولانی در عرصه فرهنگ این استان مدیریت کردند و کارکنان وزارتخانه از این شخصیت به نیکی یاد می کنند.
به گزارش ایرنا در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد و مسوولان رده بالای استانی با نثار فاتحه یاد و نام این شخصیت را گرامی داشتند.
حجت الاسلام محمدباقر سپهری در سال ١٣٢٤ در روستای گورچین قلعه بخش انزل شهرستان ارومیه و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد؛ پدرش مرحوم ملا اسماعیل سپهر از روحانیان خوشنویس، معلم و نویسنده منطقه بود و خانه اش را به مدرسه و مکتب تعلیم و تربیت فرزندان روستا تبدبل کرده بود و به روش جدید تدریس می کرد.
حجت الاسلام سپهری دروس ابتدایی را نزد پدر خواند و از اوایل جوانی وارد حوزه علمیه ارومیه شد و در اواخر دهه چهل برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عزیمت کرد.
وی همدوش با طلاب و روحانیان جوان و مبارز حوزه در دهه پنجاه وارد میدان مبارزه های سیاسی علیه رژیم شاهنشاهی شد و بارها دستگیر گردید.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در نهضت سوادآموزی به فعالیت پرداخت و در ادامه مسوولیت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی را بر عهده گرفت.
سپهری نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که 22 سال تمام این مسوولیت را بر عهده داشت؛ از خدمات ارزنده مرحوم حجت الاسلام سپهری می توان به فعالیت های فرهنگی وی در دوران دفاع مقدس در داخل استان و در مناطق جنگی اشاره کرد.
حجت الاسلام سپهری روز چهارشنبه ٢ آبان ١٣٩٧ دار فانی را وداع گفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه /2 دی/ جهت امضا تفاهم نامه همکاری با استانداری آذربایجان غربی وارد ارومیه شد و تا روز سه شنبه میهمان مردم این استان است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.