اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین فعالیت این سامانه به صورت وزش باد، افزایش ابر و بارش باران خواهد بود که بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: این سامانه با وزش باد همراه است که از اواخر فردا به تدریج منطقه ما را ترک می کند و به دنبال آن جوی آرام در منطقه حاکم می شود.
وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی 9 درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با دمای 11 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.
محمدپور گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی سه و هفت درجه سانتی گراد و مهاباد نیز بین منفی 2 و 10 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به بارش های سال آبی جاری در استان نیز اظهار داشت: امسال به طور میانگین 167.7 میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شد که سال گذشته این مقدار 71 میلی متر بود.
وی بیان کرد: میزان بارش در سال آبی جاری در مقایسه با سال قبل 1.36 برابر و در مقایسه با میانگین بلند مدت 81 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.