به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در یادواره شهدای حوزه و دانشگاه و محله که در پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار شد، افزود: در حال حاضر طلاب و دانشجویان در کشور با درک واقعیت های دنیا، اتحاد و همدلی خود را حفظ کرده اند که امیدواریم این روند هر روز با شتاب بیشتری تداوم یابد.
وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه در شکل گیری و تداوم راه عزتمندانه انقلاب اسلامی با وجود حربه های بی شمار دشمنان نقش برجسته ای داشته اند و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز با درک جایگاه این 2 نهاد همواه خواسته است که عامل جدایی آنها شود تا بتواند به اهداف مقابله ای خود با نظام دست یابد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: یادواره‌ها و همایش‌هایی که به نام شهدا برگزار می‌شود برای زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت است و با یاد شهدا و روحیه جهاد، کشور از گزند دشمنان در امان می ماند.
وی بیان کرد: با فرهنگ شهادت آسیبی به کشور نمی‌رسد و کشور بیمه می‌شود.
وی اضافه کرد: شهادت شهید مفتح نشاندهنده دشمنی منافقان با اسلام است و آنها نتوانستند وجود افرادی همچون مفتح را در دانشگاه تحمل کنند و دست به ترور وی زدند و حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 پیام وحدت حوزه و دانشگاه را صادر کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: وجود امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران رحمت الهی است و به برکت این بزرگواران خداوند متعال بلاهای زیادی را از ایران دفع می‌کند.
وی ادامه داد: از جمله شهرهایی که امروز قطب علمی جهان تشیع است شهر مقدس قم بوده و این به برکت وجود حضرت معصومه (س) است.
به گزارش ایرنا، یادواره 26 شهید روحانی و 27 شهید دانشجو روز چهارشنبه در پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق ارومیه برگزارشد.
27 آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح است که به علت تلاش های این شخصیت بزرگوار برای اتحاد حوزه و دانشگاه در سال های نخست انقلاب، این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
منافقان کوردل شهید دکتر محمد مفتح را در روز 27 آذرماه سال 1358 به شهادت رساندند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.