پیمان آرامون روز چهارشنبه در آیین تجلیل از نمونه های راهداری و حمل ونقل آذربایجان غربی افزود: این اعتبار با توجه به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در جاده ها و در راستای تداوم آمار کاهشی جان باختگان حوادث رانندگی و ارتقای کیفی جاده ها در قالب توافق انجام گرفته با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در حوزه نگهداری از جاده ها و تامین اعتبارمورد نیاز برای مرمت و نگهداری از سال جاری معادل 2 تا 6 درصد اعتبارات حوزه ساخت به این موضوع اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از دانش نوین در بخش راهداری، تجهیز سامانه های الکترونیکی و نظارت تصویری در محورهای ارتباطی استان، استفاده از سامانه های هوشمند در مدیریت ناوگان و بهره گیری از یافته ها و شیوه های نوین در حوزه راهداری زمستانی از دیگر برنامه های حوزه حمل و نقل استان است.
وی اضافه کرد: امسال به صورت آزمایشی برای یخ زدایی از سطح جاده ها در یکی از گردنه ها و محورهای ارتباطی استان به جای نمک از مواد شیمیایی جدید سازگار با محیط زیست استفاده خواهد شد.
آرامون افزود: کاهش حوادث ترافیکی با هم افزایی و همگرایی سازمان ها و نهادهای مسوول امکان پذیر می باشد که این موضوع جزو برنامه های مهم کاری شورای هماهنگی ترافیک استان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی با حضور در مرکز مدیریت راههای استان از مجموعه اقدامات این مرکز بازدید کرد.
وی در این بازدید با قدردانی از تلاش های مجموعه عوامل فنی و اجرایی این مرکز توسعه سامانه های هوشمند نظارتی درجاده ها را از جمله برنامه های استان در بخش حمل و نقل عنوان کرد.
مرکز مدیریت راههای استان از طریق 40 دوربین نظارت تصویری و 33 سامانه ثبت تخلفات رانندگی به طور مستمر بر نحوه تردد خودروها و وضعیت جاده ها درزمستان نظارت کرده و کاربران و مردم آذربایجان غربی می توانند از طریق تماس با سامانه 141 از آخرین وضعیت ترافیکی جاده های استان اطلاعات لازم را کسب کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.