معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: هزارمیلیارد ریال کمک اعتباری به صنعت آذربایجان غربی تخصیص یافت.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسینی با اشاره به اینکه یکهزار میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری در راستای کاهش نرخ سود تسهیلات واحدهای صنعتی اختصاص یافته است، گفت: جذب مناسب این رقم می تواند به کاهش مشکلات این واحدها کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه بانک های عامل باید همه منابع موجود در بخش پرداخت تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند، اضافه کرد: مدیران بانک ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا ضمن مشارکت مالی با سرمایه گذار، شاهد رونق تولید و اشتغال دوباره واحدهای تولیدی باشیم.
وی بیان کرد: زمین مورد نیاز سرمایه گذاران با قیمت دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد که با استفاده از این فرصت، می توان ضمن بهره گیری از فناوری روز، چرخه اقتصادی استان را با شتاب بیشتری به حرکت درآورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های صنعتی باید به ارتقای اقتصادی، افزایش اشتغال و توسعه منجر شود، ادامه داد: تحقق این امر نیازمند اهتمام جدی مسوولان است و باید توجه داشت که همه ما در مقابل آحاد جامعه و مردم مسوول هستیم.
جعفر صادق اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 84 واحد تولیدی تسهیلات لازم را دریافت کرده است، گفت: یکهزار و 230 میلیارد ریال وام برای راه اندازی و احیای این واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
اسکندری افزود: نظارت بر روند اجرای درست طرح رونق واحدهای تولیدی از جمله وظایف مهم کارگروه است و روند فعال سازی 312 واحد تولیدی و طرح صنعتی در قالب طرح نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در این کارگروه پرداخت تسهیلات برای 223 طرح و واحد تولیدی دارای مشکل در آذربایجان غربی تصویب شده که توسط بانک ها پرداخت می شود.
اسکندری اضافه کرد: آذربایجان غربی رتبه هفتم کشوری را در بخش پرداخت تسهیلات و رتبه دوازدهم کشوری را در بخش معرفی واحد تولیدی به بانک های عامل کسب کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.