رحمان امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد موقوفه جدید، یک وقف منفعتی شامل زمین کشاورزی و پنج وقف دیگر شامل مسجد و حسینه بوده و انتفاعی و فاقد درآمد است.
وی با اشاره به وجود 10 هزار و 900 رقبه در تکاب بیان کرد: با ثبت این تعداد موقوفه جدید، تعداد موقوفات شهرستان تکاب به 200 فقره رسید.
وی گفت: براساس عمل به نیت موقوفه مرحوم محمد صالح قادری، مراسمی با عنوان زنگ وقف با موضوع کمک به دانش آموزان نیازمند در مدرسه کودکان استثنایی تکاب برگزار شد.
وی افزود: امسال بیش از 200 بسته غذایی شامل اقلام ضروری مصرفی خانوار به ارزش یک میلیون ریال با مشارکت اداره اوقاف تکاب بین نیازمندان توزیع و پخش شد.
امامی با اشاره به فعالیت یاوران وقف بیان کرد: نیاز به وقف های جدید با رویکرد علمی و قرآنی و رسیدگی به اقشار فاقد درآمد وکم درآمد بسیار ضروری است.
وی با بیان اینکه داوطلبان در این عرصه می توانند با ثبت موقوفات جدید به عنوان متولی عهده دار امور موقوفه باشند، گفت: از کسانی که دارای بضاعت و تمکن مالی بالایی هستند انتظار می رود، بخش کوچکی از درآمد خود را به این امر اختصاص دهند.
امامی اضافه کرد: قدیمی ترین موقوفه تکاب مربوط به چهار دانگ از 6 دانگ شهر و چهار روستای تکاب است که توسط سلیمان خان افشار، حاکم وقت منطقه، در سال 1277 هجری قمری مصادف با سال 1239 هجری شمسی وقف شده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.