رضا جهینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه روز گذشته تاکنون 13 میلی متر بارندگی در ایستگاه باران سنجی سد ثبت شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته در این بازه زمانی ورود آب به دریاچه سد صفر و در حدود 63 میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت سد ذخیره شده بود.
رییس اداره امور آب مهاباد گفت: هم اکنون تراز سد مهاباد یک هزار و 340 متر و 50 سانتیمتر از سطح دریاهای آزاد بوده و در حدود 58 میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت سد ذخیره شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به بارش های مناسب پاییزه و ورودی آب به سد، در ماه های آینده شاهد افزایش چشمگیر حجم آب سد باشیم.
جهینی یادآور شد: هم اکنون رهاسازی آب سد مهاباد با حجم 20 مترمکعب در ثانیه به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه در حال انجام است و این رهاسازی تا فردا /یکشنبه/ تداوم خواهد داشت.
وی افزود: با رهاسازی آب از سد مهاباد، میزان تولید برق در نیروگاه سد سه مگاوات در ساعت است.
به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای 197 میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می آید.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.