محسن مجیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پتروشیمی مهاباد در راستای مدیریت انرژی و کاهش آلاینده های حاصل از مصرف سوخت گاز طبیعی برای تولید بخار، استفاده از گازهای اضافی واحد که تاکنون در فلر مجتمع سوزانده می شد را به عنوان سوخت بویلرهای تولید بخار در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: پس از بررسی های فنی، تزریق گازهای اضافی به بویلرهای واحد بخار با موفقیت انجام شد و با اجراشدن این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و همچنین کاهش آلاینده های زیست محیطی، میزان گازهای ارسالی به فلر مجتمع نیز کاهش چشمگیری داشته است.
مجیدی اضافه کرد: بر این اساس با استفاده از این سامانه گازهایی که تاکنون سوزانده می شدند، به عنوان خوراک به سیستم های دیگر فرستاده می شود.
وی بیان کرد: کاهش هزینه های سوخت مصرفی، کاهش شعله آشکار، کاهش مصرف و هزینه تاسیسات مرتبط با سیستم فلرینگ، کاهش نور، صوت، کاهش مصرف بخار، کاهش مصرف گاز پرچ، طول عمر نوک آتش خان فلر و امکان کسب درآمد از دیگر مزایای سیستم بازیابی گازهای قابل اشتعال است.
به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی آذربایجان غربی در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‎ 600 کیلومتر ساخته شده است و سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن به عنوان مواد اولیه از عسلویه به این مجتمع تزریق می شود.
6 واحد پتروشیمی در مسیر این خط انتقال و در مناطقی چون خرم آباد، کرمانشاه، مهاباد، میاندوآب و سنندج ساخته شده است و اتیلن مورد نیاز همه این واحدها از طریق این خط لوله تامین می شود.
مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
در نیمه نخست امسال 130 هزار تُن محصول در پتروشیمی مهاباد تولید شده است که از این مقدار 115 هزار تُن به ارزش 128 میلیون دلار صادر و مابقی روانه بازارهای داخلی شد.
مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.