به گزارش ایرنا علی مصطفوی روز سه شنبه در جلسه شورای رهبردی و برنامه ریزی نقش دولت در دفاع مقدس افزود: اعتبار لازم برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس تخصیص یابد تا مشکلی در اجرای این کار ارزشمند ایجاد نشود.
وی ادامه داد: بکارگیری یادگاران دفاع مقدس برای جمع آوری اسناد آن دوران از دیگر اولویت های مسوولان اجرایی باشد زیرا رزمندگان جنگ تحمیلی یادگاران زنده دوران دفاع مقدس هستند.
وی با اشاره به اینکه باید از خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان و خانواده های شهدا برای ترویج رشادت های آن دوران بهره لازم را برد، بیان کرد: افرادی که از دوران جنگ تحمیلی خاطره و فیلم دارند می توانند در اختیار دبیرخانه این شورا قرار دهند تا این آثار جمع آوری و آرشیو الکترونیکی تهیه شود.
مشاور استاندار و مسوول امور ایثارگران استانداری آذربایجان غربی گفت: جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس در استان با تشکیل شورای راهبری نقش دولت در دفاع مقدس به صورت تخصصی بررسی و پیگیری می شود.
علی پیام افزود: در صدد هستیم با استفاده از ظرفیت این شورا، راهکارهای کاربردی نیز در راستای جمع آوری اسناد دفاع مقدس ارائه دهیم.
وی با اشاره به اهداف شورای راهبردی نقش دولت در دفاع مقدس بیان کرد: شناسایی آثار رزمندگان و اشیا مربوط به جنگ تحمیلی، شناساندن رشادت های جوانان جنگ تحمیلی به نسل های آینده و تهیه کتاب ویژه تلاشگران رزمنده آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس از اهداف این شوراست.
وی اضافه کرد: ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس این خطه همواره در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته اند و با جان و دل از دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی صیانت می کردند که باید آثار مربوط به این دلاورمردان جمع آوری و حفظ شود.
وی بیان کرد: امنیت و عزت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت ها و جانفشانی ها شهدا و ایثارگران است که باید قدردان این رشادت ها باشیم.
مشاور استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید برای کسانی که در راه دفاع و صیانت از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، از جان خود گذشتند و ایثارگری کردند، خدمات شایسته ای ارائه دهیم و به مسائل و مشکلات آنان بیش از پیش رسیدگی کنیم و اعمال مربوط به آنان باید به نسل های آینده منتقل شود.
گزارش ایرنا مردم آذربایجان غربی 12 هزار شهید، 17 هزار جانباز و 2 هزار آزاده سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.