محمد محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون کاریکاتورهایی از استان های همدان، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، زنجان، اصفهان و تهران برای شرکت در این جشنواره دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 2 بخش موضوعی و آزاد طی هفته آخر آذرماه به میزبانی این شهرستان برگزار می شود، اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در بخش موضوعی در محور تکریم ارباب رجوع، تفکیک از مبدا پسماند، حقوق شهروندی و حاشیه نشینی و در بخش آزاد تا بیستم آذرماه به دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ارسال کنند.
محمودی اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌تواند حداکثر با ارایه 6 اثر در هر بخش در جشنواره شرکت کنند و اندازه آثار ارسالی باید به طول یا عرض 2 هزار Pixel و فرمت JPG و 300 DPI باشد.
دبیر دهمین جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان گفت: به همراه آثار باید نام کامل، شماره تماس تلفن ثابت و همراه، آدرس دقیق پستی و بیوگرافی هنرمند در یک فایل نوشتاری (Word) به انضمام تصویر هنرمند ارسال شود.
محمودی با اشاره به مرگ کاریکاتوریست سنندجی بر اثر سانحه تصادف افزود: یکی از گزینه های داوری برای این جشنواره «امیر سهیلی» بود که متاسفانه چند روز قبل بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد که این امر ممکن است برگزاری جشنواره را چند روز به تاخیر اندازد.
وی در خصوص جوایز جشنواره نیز اظهار داشت: به نفرات اول هر بخش لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال، نفرات دوم، لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال و نفر سوم نیز لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می شود.
محمودی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس bukancartoon@gmail.com ارسال کنند، افزود: آثار منتخب علاوه بر قرار گرفتن در معرض دید عموم به صورت کتاب نیز چاپ می شود و در روز اختتامیه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا جشنواره کاریکاتور بوکان ابتدا در سال 1382 به صورت استانی کار خود را شروع کرد و در سال 1383 با حضور شهرهای شمال غرب کشور و در سال 1391 به صورت سراسری و با حضور استان های مختلف کشور در این شهرستان برگزار شد.
برگزاری این جشنواره از سال 1391 تاکنون متوقف شده بود تا اینکه امسال با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری بوکان توسط اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان دوباره برگزار می شود.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و یکی از قطب های مهم کاریکاتور در غرب کشور به شمار می رود.
کاریکاتور هنرِ ارایه تصاویر اشخاص یا اشیاست که در آن صفات و ویژگی های بارز فرد یا شی به صورت اغراق آمیز، مضحک و غیرطبیعی به تصویر کشیده می شود.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.