اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان تا چند روز آینده تداوم می یابد.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و پلدشت با حداکثر دمای هفت درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقاط آذربایجان غربی بود.
وی افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین 2 و هفت درجه سانتیگراد و دمای مهاباد بین یک و پنج درجه سانتیگراد در نوسان بود.
محمدپور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در منطقه نیز اظهار داشت: با فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون بیشترین بارش استان در سردشت به میزان 34 میلیمتر و بارش ها در پیرانشهر 24 میلیمتر، مهاباد 11 میلیمتر و ارومیه نیز 9 میلیمتر به ثبت رسیده است.
رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به میزان بارش ها طی سال آبی جاری در مناطق مختلف استان نیز گفت: امسال بیشترین میزان بارش باران استان در سردشت و به میزان150 میلی متر ثبت شده که در مقایسه با سال قبل 34 درصد و در مقایسه با مدت نرمال 26 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: امسال 76 میلیمتر بارندگی در ارومیه به ثبت رسیده که 73 درصد بیشتر از پارسال و 43 درصد بیشتر از نرمال است.
محمدپورمیزان بارش های امسال مهاباد را نیز 79 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی سه درصد بیشتر از پارسال و 2 درصد بیشتر از مدت نرمال است.
وی یادآور شد: در سال زراعی جاری کمترین بارندگی استان نیز در پلدشت و به میزان 50 میلی متر ثبت شده است.
به گزارش ایرنا سال زراعی «آبی» از ابتدای مهر ماه هر سال شروع و به آخر شهریور سال بعد ختم می شود.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.