به گزارش ایرنا قادر مرادی روز پنجشنبه در آیین جشن کتاب مهاباد اظهار داشت: مردم این شهرستان از گذشته دوستدار کتاب بودند و اکنون با دایر شدن ایستگاه های مطالعه، 40 باشگاه کتابخوانی و فعال بودن چندین کتابخانه و قرائت خانه عمومی، این شهرستان به یکی از الگوهای موفق در زمینه ترویج فرهنگ کتاب تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون هفت کتابخانه فعال در مهاباد با زیربنای یکهزار و 975 مترمربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به طور مشارکتی است که بیش از 54 هزار جلد کتاب در قالب 59 هزار نسخه در آنها نگهداری می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: اقدامات انجام شده در زمینه کتاب و کتابخوانی در قالب پرونده ای برای انتخاب پایتخت کتاب به تهران ارسال می شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز مهاباد در بین 128 شهر کشور در جایگاه چهارم قرار گرفت و به عنوان شهر خلاق کتاب معرفی شد.
وی ابراز امیدواری کرد امسال با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه کتاب و کتابخوانی با همکاری انجمن های ادبی این شهرستان انجام گرفته، مهاباد به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود.
وی یادآور شد: چند سال قبل نیز روستاهای «داشخانه» و «گوگ تپه» به عنوان روستای نمونه دوستدار کتاب کشور معرفی شده بود.
در ادامه این جشن که با حضور تعدادی از باشگاه های کتابخوانی مهاباد برگزار شد، جمعی از فعالان حوزه کتاب کودکان و نوجوانان به قرائت شعر پرداختند.
24 آبان تا یکم آذر به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است و امسال بیست و هشتمین هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» برگزار می شود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.