به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه یکشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: اعتبارات سفر قبلی دولت به استان 980 میلیارد تومان بوده و دولت تاکنون یکهزار و 300 میلیارد تومان به آنها اختصاص داده و برخی از پروژه هایی که محقق نشده دلایل خاص فنی و مسایل دیگری داشته است.
وی بیان کرد: روز دوشنبه/امروز/ بیش از هزار میلیارد تومان طرح در استان به بهره برداری می رسد و سه برابر این میزان نیز پروژه برای استان تعریف شده است.
وی اظهار داشت: در پنج سال اول دولت 15هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در این استان هزینه شده که در سه دولت قبلی بی سابقه بوده است.
شهریاری گفت: فقط در بخش آب حدود پنج هزار میلیارد تومان هزینه و هم اکنون 68 هزار هکتار از زمین های دیم استان به آبی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: بودجه عمرانی استان در دولت های قبل زیر 300 تا 400 میلیارد تومان بود اما امسال حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی استان است و با احتساب رقم تخصیصی رهبر معظم انقلاب برای آب های مرزی به بالای چهار هزار میلیارد تومان می رسد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام این فعالیت ها باید به جامعه اطلاع رسانی شود، گفت: امسال در این اوضاع اقتصادی 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شده و رشد سرمایه گذاری بسیار مطلوب است.
شهریاری ادامه داد: امسال در این استان یکهزار تخت بیمارستانی به بهره برداری می رسد که برابر با کل تخت های چهل سال گذشته است.
وی افزود: شهرستان خوی 2 بیمارستان با 35 و 70 تختخواب داشت که روز دوشنبه/امروز/ در این شهرستان یک باب بیمارستان 220 تختخوابی و یک بیمارستان 32 تختخوابی تامین اجتماعی افتتاح می شود.
شهریاری گفت: در دهه فجر بیمارستان 350 تختخوابی آیت الله خویی به بهره برداری می رسد که می تواند شاخص های بیمارستانی خوی و استان را افزایش دهد.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه با 220 تختخواب، توسعه بیمارستان مطهری با 104 تختخواب و توسعه بیمارستان طالقانی ارومیه با 32 تختخواب نیز جزو پروژه های اجرایی در ارومیه است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان های تکاب، شاهیندژ و پیرانشهر نیز طرح هایی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، اظهار داشت: اتمام طرح های یاد شده شاخص های استان آذربایجان غربی را در کشور در بخش سلامت ارتقا خواهد داد.
وی بیان کرد: با بهره برداری از تخت های مختلف بیمارستانی در استان متوسط تخت های آذربایجان غربی به بیش از متوسط کشوری ارتقا می یابد.
به گزارش ایرنا برخی از اعضای هیات دولت یک روز قبل از سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی در شهرستانهای این استان مستقر شده اند تا با بررسی مسائل مناطق مختلف استان موضوعات را جمع بندی و به رییس جمهوری ارائه کنند.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز دوشنبه/امروز/ میهمان مردم آذربایجان غربی خواهد بود و ساعت 9 صبح در ورزشگاه شهید چمران خوی سخنرانی خواهد کرد.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.