مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب گفت:  در یک سال گذشته 50 هزار نفر کتاب از کتابخانه شهرستان به امانت گرفتند.
رامین وحدانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بااشاره به وجود ۱۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرستان افزود: 9 کتابخانه فعال شامل 7 کتابخانه عمومی و۲کتابخانه مشارکتی در شهرستان وجود دارد و 3886 نفر در این کتابخانه ها عضو هستند.
وحدانی به فرهنگ سازی کتابخوانی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش،قصه گویی و اجرای مسابقات جم خوانی کتاب و کتاب خوانی در مساجد با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است و از آنجایی که عمده درآمد کتابخانه ها از محل نیم درصد عوارض شهرداری ها ست و با توجه به عدم تخصیص این اعتبار در سال های اخیر توسط شهرداری میاندوآب، نتوانستیم کارهایی که بار مالی دارد انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه قرائت خانه ای در سطح شهرستان نداریم، گفت: عدم تمایل شهرداری میاندوآب و علی رغم وجود مصوبه قانونی به احداث قرائت خانه موجب شده است، هر روز شاهد احداث قرائت خانه ای بدون اخذ مجوز و با دریافت هزینه های گزاف در سطح شهر باشیم که سبب نارضایتی مردم شده است.
مسئول کتابخانه های عمومی میاندوآب در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت کنونی کتابخانه دهخدا گفت: این کتابخانه در سال 1340 تاسیس شده بود و با توجه به قدمت ساختمان حکم تخریب بنا صادر و توسط مراجع ذیصلاح اجرا شد و از سال 95 که مجبور به تخلیه ساختمان شدیم تمام کتاب های این کتابخانه در یک ملک اجاره ای انبار شده است.   وی بااشاره به  احداث کتابخانه گفت:  من و مسئولان ارشد شهرستان به طور مستمر در حال پیگیری ساخته شدن این کتابخانه هستیم و در تلاشیم تا این کتابخانه در اسرع وقت بازسازی و احیا شود.
وحدانی ادامه داد: این کتابخانه در محل قبلی خود توسط اداره راه و شهر سازی ساخته خواهد شد و اعتبار 650 میلیون تومانی هم برای ساخت این بنا تخصیص یافته است و در حال حاضر در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.
وی حق عضویت سالیانه در کتابخانه های میاندوآب را ده هزار و پانصد تومان اعلام کرد و گفت: روز 24 آبان و 26 آبان به مناسبت هفته کتابخوانی عضویت در کتابخانه های سراسر کشور رایگان  و شعار امسال هفته کتابخوانی هم "حال خوش خواندن" است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.