جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عمده این طرح ها شامل بیمارستان های 220 تخت خوابی امام خمینی (ره)، 104 تخت خوابی شهید مطهری، 44 تخت خوابی طالقانی، کلینیک تدبیر با پنج اتاق عمل و 30 تخت بستری و آزمایشگاه رفرنس ارومیه است.
وی افزود: علاوه بر این، 47 مرکز خدمات جامع سلامت اعم از شهری و روستایی در مناطق مختلف استان نیز در این سفر توسط دکتر روحانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
آقازاده با بیان اینکه در این سفر نخستین داروخانه هوشمند (رباتیک) کشور در آذربایجان غربی نیز راه اندازی می شود، اضافه کرد: در سفر رییس جمهوری به خوی نیز بیمارستان 216 تختخوابی این شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی گفت: در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آذربایجان غربی نیز 107 طرح بهداشتی و درمانی و همچنین بیمارستان چالدران به بهره برداری رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: تا پایان سال جاری 80 طرح در حوزه سلامت این استان از جمله فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب، مراکز خدمات جامع شهری و روستایی و خانه های بهداشت روستایی نیز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به طرح های بهداشتی و درمانی در دست ساخت در استان نیز افزود: بیمارستان 300 تختخوابی زنان ارومیه و بیمارستان های اشنویه، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد.
آقازاده پیش بینی کرد تا سرانه تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی با بهره برداری از طرح های در دست اجرا به 1،6 متوسط کشوری برسد.
9871/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.