منصور جلایر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، یکهزار و 888 مورد نمونه گیری از واحدهای تولیدی و 551 مورد نمونه از بازار توزیع و عرضه بوده است.
وی اضافه کرد: 870 مورد از این نمونه گیری ها در آزمایشگاه‌های این اداره کل از واحدهای تولیدی انجام و از این تعداد، 729 مورد قبول و 141 مورد نیز رد شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 93 نمونه مورد آزمون از بازار توزیع و عرضه در آزمایشگاه های این اداره کل نیز 54 مورد قبول و 39 مورد رد شده است.
وی بیان کرد: بیشتر کالاهایی که رد شده اند، در حوزه خوراک بوده و باید تولیدکنندگان و عرضه کنندگان درباره کیفیت این کالاها اهتمام بیشتری داشته باشند.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 513 مورد از آزمون های انجام شده در ارتباط با تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول استاندارد اجباری از گمرکات استان بود که در راستای تضمین کیفیت کالاهای ورودی به کشور و صادراتی به دیگر کشورها انجام شده است.
به گزارش ایرنا یکهزار و 178 پروانه معتبر کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی وجود دارد که یکهزار و 62 فقره از این تعداد پروانه اجباری و 114 فقره پروانه تشویقی است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.