به گزارش ایرنا امام جمعه تکاب روز سه شنبه در آیین بدرقه این کاروان ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان و آشنایی آنان با مجاهدت ها و ایثارگری های شهدای دوران دفاع مقدس می شود.
حجت الاسلام عیسی برادری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل است، ادامه داد: در اردوهای راهیان نور، دانش آموزان با مرور خاطرات و زنده کردن لحظه های جهاد و شهادت با آرمان های شهدا و ارزش های دوران دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند.
وی اضافه کرد: امنیت و آرامشی که امروز در جامعه، دانشگاه ها، مدارس و کلاس های درس برقرار شده در سایه مجاهدت ها و خون پاک شهیدان به دست آمده است و این رشادت ها باید در اردوهای راهیان نور بیان شود.
حجت الاسلام برادری گفت: دانش آموزان در بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، با روایتگری از سال های پرافتخار جهاد، شهادت و جانفشانی در راه حفظ انقلاب اسلامی، انس و الفت بیشتری با آرمان های والای شهدا پیدا می کنند.
به گزارش ایرنا، این دانش آموزان پس از ادای احترام به مقام والای شهدای گمنام، با بدرقه فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی در قالب کاروان های راهیان نور به منطقه عملیاتی عاشورای یک در گردنه «مایین بلاغ» در 35 کیلومتری تکاب اعزام شدند.
روز گذشته نیز 350 دانش آموز دختر مدارس این شهرستان به این منطقه اعزام شدند.
عملیات عاشورای 1 در 23 مرداد ماه 1364 با هدف سرکوب کردن گروهک های ضد انقلاب کومله و دموکرات در منطقه تکاب و شاهین‌دژ به اجرا درآمد.
تکاب با 81 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 450 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.