رییس اداره بهزیستی مهاباد روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز آموزشی به بیماران زیر 18 سال و خانواده‎های آنان خدمات ارائه می دهد.
مهران یوسفی ادامه داد: خانواده‌هایی که در شهرهای جنوب آذربایجان غربی دارای فرزند با اختلال اوتیسم هستند، برای ارایه خدمات این مرکز برای تکمیل مدارک به اداره بهزیستی این شهرستان مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 25 کودک طیف بیماری اوتیسم در مهاباد شناسایی شده است، اضافه کرد: بیماری اوتیسم در سه سال اول زندگی ظاهر شده و با تاثیر بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودکان را مختل می کند.
وی بیان کرد: بر این اساس حوزه معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی تصمیم به راه‌اندازی مرکز آموزشی، توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم به منظور ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی، روانشناسی کرده است.
به گزارش ایرنا، اوتیسم در ردیف اختلالات رشدی است و کودکان دارای اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، رفتارهای اجتماعی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده، فعالیت‌های حسی ، عملکرد اجرایی و ذهن خوانی دارای مشکل هستند.
هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی جامعه است و به این منظور همه اقدامات در چهار حوزه تخصصی اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مشارکت در راستای توانمندسازی بخشی از این افراد و بازگشت آن‎ها به چرخه حیات صورت می‎گیرد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و 2 هزار و 600 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.