به گزارش ایرنا رحیم عباس زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران از اعزام گروهی و خانوادگی دانشجویان به کربلا خبر داد و افزود: تمام دانشجویان اعزامی در سایت 'سقا' نام نویسی کرده بودند.
وی با بیان اینکه دانشجویان از‌ مجموع 71 دانشگاه استان در این سایت نام نویسی کرده‌اند، بیان کرد: بیشترین تعداد نام نویسی مربوط به دانشگاه فرهنگیان است.
وی با اشاره به حذف وثیقه دانشجویی، ادامه داد: در سال های گذشته عبور دانشجویان از مرز نیازمند تهیه وثیقه بود که این مورد امسال حذف و اخذ تائیدیه از نهاد رهبری جایگزین آن شده است و دانشجویان می توانند به دفتر نهاد رهبری دانشگاهای خود مراجعه و به راحتی این تائیدیه را دریافت کنند.
عباس زاده همچنین در خصوص دریافت ارز مورد نیاز دانشجویان در این سفر زیارتی نیز گفت: ارز به دانشجویان عازم مراسم اربعین داده نشده و به جای آن کمک هزینه برای آنان در نظر گرفته و پرداخت شده است.
مسوول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی از اعزام تعدادی جهادگر نیز به اربعین حسینی خبر داد و گفت: همراه کاروان های اعزامی به مراسم اربعین تعدادی جهادگر‌ نیز راهی شدند که اغلب وظیفه تامین نیازهای درمانی دانشجویان را بر عهده دارند و همچنین در آن سوی مرز نیز خدمات درمانی و فرهنگی تدارک دیده شده است و همه‌ این خدمات به صورت داوطلبانه از سوی جهادگران ارائه می شود.
وی گفت: امسال عبور دانشجویان برای پیاده رویی اربعین فقط از مرز مهران انجام می‌شود و تا کنون سه اتوبوس دارای پلاک ترانزیت شده به سمت شهر‌های نجف و کربلا راهی شده اند و بازگشت آنان نیز به وسیله همین اتوبوس‌ها انجام می شود.
به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود اعزام دانشجویان به اربعین طی سال جاری افزایش چشم گیری داشته باشد.
پیاده روی بزرگ و میلیونی اربعین در روزهای منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار و نزدیک به 20 میلیون نفر از سراسر کشور در آن حضور می یابند؛ هشتم آبان سال جاری اربعین حسینی است.
3214/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.