اسماعیل کامیاب نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورود یک توده بارش زا از غرب کشور به آذربایجان غربی موجب بارش باران در برخی نقاط این استان از جمله بوکان شده است.
وی با مطلوب خواندن میزان بارش های چند روز اخیر این شهرستان افزود: بیشترین فعالیت این سامانه در شامگاه دوشنبه بود که موجب بارش 7.1 میلی متر باران در این شهرستان شد.
کامیاب نسب ادامه داد: بارش ها به صورت پراکنده تا امروز /سه شنبه/ ادامه خواهد داشت و بعد از آن در روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه بارش ها تشدید خواهد شد.
وی از ورود سامانه جدیدی در هفته آینده خبر داد و افزود: با ورود این سامانه، میزان بارش ها در روزهای شنبه و یکشنبه دوباره تشدید می شود.
رییس اداره هواشناسی بوکان پیش بینی کرد میزان بارندگی ها در آبان سال جاری بالاتر ازمیزان نرمال آن باشد.
وی گفت: در سال گذشته در این فصل بارشی در شهرستان بوکان گزارش نشده بود ولی امسال میزان بارش ها در این فصل به بیش از 15 میلیمتر رسیده است.
کامیاب نسب حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 11 و 22 درجه بالای صفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، سال آبی گذشته (1397- 1396) در مجموع 452 میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه 28 درصد افزایش نشان می دهد.
در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن 6 ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله وجو دارد؛ بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.