حسن جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برداشت سیب زمینی از اراضی کشاورزی چالدران تا ماه آینده ادامه می یابد.
وی افزود: 500 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت سیب زمینی بوده و متوسط برداشت این محصول از هر هکتار 30 تن است.
وی اضافه کرد: در راستای برنامه صادرات محصول سیب زمینی به کشاورزان توصیه شد نسبت به کشت رقم های اسپرید، سوپر اسپرید و آگریا اقدام کنند که این امر محقق شده و در صورت درخواست قابل فروش است.
«جلالی» چالدران را از مناطق مستعد کشاورزی استان یاد کرد و گفت: پتانسیل موجود در خاک، آب و هوای این شهرستان همواره زمینه های رشد حوزه کشاورزی چالدران را رقم زده است.
به گفته وی، برن، دزیره، سانتا، مارفونا و آگریا از جمله ارقام بذرهای اصلاح شده سیب زمینی در این شهرستان است و در حال حاضر 250 نفر از کشاورزان چالدران در تولید سیب زمینی مشغول فعالیت هستند.
جلالی گفت: این شهرستان بیش از 38 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 28 هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است.
به گزارش ایرنا چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.
چالدران 50 هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود 200 روستا در 2 بخش مرکزی و دشتک دارد.
سیب‌زمینی گیاهی است از تیرهٔ سیب‌زمینیان که دارای برگ‌های مرکب و بریده و گل‌های سفید یا بنفش است. این گیاه دارای رقم های مختلف است که آنها را به زودرس، دیررس و میانه‌رس تقسیم می‌کند و برحسب استفاده این گیاه به سیب‌زمینی خوراکی، علوفه‌ای و صنعتی تقسیم می‌شود.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.