فرماندار خوی گفت :شهرهای خوی و وان بعنوان دروازه ورود دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سیدمحمد عابدی در پنجاه و دومین نشست فرعی و امنیتی خوی و وان اظهار کرد: دو کشور و ترکیه دارای مشترکات فرهنگی فراوانی هستند که سال های سال در کنار هم با صلح و صفا و مهربانی زندگی کرده اند .
وی با اشاره به اهمیت شهرهای خوی و وان بعنوان دروازه ورودی دو کشور ایران و ترکیه اظهار کرد: وجود پایانه مرزی رازی - کاپی کوی بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی ریلی و زمینی به ترکیه و اروپا می تواند نقش بسیار مهمی در ارتباطات فرهنگی و اقتصادی ایفا کند.
عابدی بابیان اینکه با تمام توان پایانه مرز رازی در دست احداث و تکمیل است . ادامه داد: در نشست فرعی امنیتی با استاندار وان تصمیمات بسیار مهمی در راستای مبارزه با تروریسم ، داعش و پژاک و قاچاق انسان گرفته شد .
وی توسعه گردشگری بین دو شهر وان و خوی را از دیگر تصمیمات این نشست اعلام کرد.
مراد زورلو اوغلی استاندار استان وان ترکیه نیز دراین نشست اظهار کرد: دولت ایران تمام تلاش خود را برای تکمیل پایانه مسافری و تجاری رازی - کاپی کوی بکار گرفته است که مراتب سپاس دولتم را از این تلاش ها اعلام می کنم.
وی بابیان اینکه با احداث این پایانه مرزی بسیاری از مشکلات فعلی تجار و مسافران رفع خواهد شد تصریح کرد : دو دولت ایران و ترکیه برای توسعه بیش از پیش  روابط تجاری ، فرهنگی و اقتصادی پروتکل های مختلفی را امضا نموده اند که هدف شان رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار است.
استاندار وان ادامه داد : تلاش می کنیم که در بخش تجارت و توریسم همکاری های متقابلی با شهر خوی داشته باشیم برای همین مورد نشست مشترکی هم با شهردار و شورای شهر خوی داشتیم .
وی از اراده دولت ایران و ترکیه برای مبارزه با تروریسم خبرداد و گفت : در پنجاه و دومین نشست فرعی امنیتی با مسئولین خوی در خصوص مبارزه با گروههای تروریستی و قاچاق انسان تصمیمات بسیار خوبی و مهمی گرفته شد .
مراد زوراوغلی با رساندن سلام مردم وان به مردم خوی اظهار کرد : با توسعه روابط اجتماعی ، فرهنگی و تبادل گردشگر شاهد روزهای بسیار خوب بین شهرهای خوی و وان خواهیم بود .
به گزارش ایسنا ؛ پنجاه دومین نشست فرعی و امنیتی خوی و وان در محل فرمانداری خوی با حضورمسئولین دو کشورایران و ترکیه برگزار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.