معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: عدالت یکی از ارکان اصلی قضاوت است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محسنی اژه ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات امام علی (ع) ارومیه برگزار شد با تاکید به اینکه عدالت یکی از ارکان قضاوت است، افزود:عدالت یک امر وجودی بوده که باید در انسان حاصل شده و قاضی باید براساس ضوابط و اصول قضاوت کند .

حجت الاسلام محسنی اژه ای با تبریک هفته نیروی انتظامی ،نیروی انتظامی را یکی از نهاد های بالنده و روبه جلو کشور دانست و اظهار کرد: بی شک هیچ نهاد و دستگاهی در کشور همچون نیروی انتظامی پیدا نمی شود که تنوع ماموریت این چنینی داشته و در مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی جز موثرترین دستگاه است .

وی با اشاره به اجتماع عظیم ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان متدین و بالنده کشور اشاره کرد و گفت: حضور همراه با اقتدار بسیجیان از یک طرف نشان از شعور و شعار عظمت مردمی ترین نهاد دنیا بود و از یک طرف اقتدار و ابهت رهبر انقلاب بود .

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اینکه دشمن ۲ سال است باتمام توان تبلیغاتی ، نیروهای آسیب دیده از سوی انقلاب اسلامی را برای ایجاد ناامنی در داخل کشور آموزش می دهد خاطرنشان کرد: پاسخ نیروهای نظامی کشور در حمله دقیق به مقرر تروریست ها در سوریه یک اخطار نه به تروریست ها بلکه به حامیان تروریست ها بود که نیروهای امنیتی و نظامی ایران جواب هرگونه بازی کودکانه را قاطعانه خواهند داد .

  معاون اول رییس قوه قضاییه تصریح کرد: علی رغم تفکر برخی افراد غافل ایران اسلامی در برابر جنگ روانی و اقتصادی دشمن با وجود پرداخت هزینه خواهد ایستاد و تسلیم نخواهد شد .

  وی منصب قضاوت را یک منصب الهی دانست و گفت: قاضی همیشه در معرض لغزش و بین و حق وباطل است ،باید با استناد از دین و قرآن در مقابل سختی هاو کار فراوان صبر و حوصله داشته باشد .

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اینکه قرار ها باید متناسب با پرونده ها وجرم صادر شود افزود: متاسفانه قرار های صادره برخی پرونده های استان مناسب پرونده ها نسیتند که باید رسیدگی شوند .

وی با اشاره اینکه قانون، قوه قضاییه را تا مرحله صدور حکم از ذکر نام اشخصاص مجرم منع کرده است خاطرنشان کرد: باید با اطلاع رسانی صحیح و بجا مردم را از اقدامات قوه قضاییه آگاه کنیم تا یاس و نا امیدی را که دشمن به کشور پمپاژ کرده از بین ببریم .

وی ادامه داد: دشمن با هدف قرار دادن معیشت و اقتصاد مردم و جنگ روانی در صدد براندازی نظام است و در چنین شرایطی با اتحاد و وحدت و تثبیت اقتصاد وتولید داخلی نقشه های دشمن را خنثی خواهیم کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.