سجاد نعیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی تکاب، یکهزار و 821 نفر دانش آموز، 151 نفر دانشجو و 95 نفر نیز از بانوان خانه دار این شهرستان هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار جلد کتاب در چهار باب کتابخانه عمومی در شهر تکاب و بخش تخت سلیمان وجود دارد، ادامه داد: 15 هزار و 745 نسخه کتاب در 6 ماه نخست امسال از کتابخانه های عمومی تکاب به امانت رفته است.
نعیمی گفت: امسال همچنین 288 جلد کتاب جدید در کتابخانه های عمومی تکاب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی معرفی شده است.
وی افزود: کتاب های حوزه کودکان و نوجوانان، حوزه علم و دانش و حوزه رمان و قصه به ترتیب از پرطرفدارترین کتاب های امانت داده شده از کتابخانه های عمومی تکاب به اعضا است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی تکاب اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر برنامه های مختلفی در فصول مختلف از جمله راه اندازی حلقه های کتابخوانی در فصل تابستان اجرا شده است.
وی بیان کرد: برنامه 'درخت دانایی و توانایی' نیز برای تشویق و ترغیب جوانان و خانواده ها برای کتابخوانی در تکاب اجرا شد که بر اساس آن علاقه مندان به کتابخوانی کتاب های نصب شده در روی درخت ها و گیاهان در بوستان ها را برداشته و مطالعه کردند.
وی گفت: همکاری و تعامل مدارس و شهرداری و شورای شهر با کتابخانه های عمومی تکاب می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم شود.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.