حسن سپهرفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سایت موزه قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، موزه ارومیه، موزه نقده، سایت موزه حسنلوی نقده، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه میاندوآب، سایت موزه تخت سلیمان تکاب، موزه خوی، سه گنبد ارومیه و موزه مردم شناسی ارومیه از پربازدیدترین مناطق گردشگری و موزه های استان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه سایت موزه تخت سلیمان تکاب بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: طی این مدت حدود 50 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این موزه و ابنیه تاریخی دیدن کرده اند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 15 موزه دولتی و غیر دولتی است و تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر 30 هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد؛ از موزه‌های جدید و در حال راه اندازی نیز می‌توان به خانه تیموری، موزه کودک، موزه صلح سردشت، موزه والیبال و موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه اشاره کرد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.