به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم 'رسول نادری ' روز سه شنبه با حضور تعداد زیادی از علاقه مندان به موسیقی، فرهنگ و هنر کردی در مقبره الشعرای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه خاکسپاری این هنرمند به خبرنگار ایرنا گفت: «رسول نادری» از هنرمندان حوزه فولکلور بود که به مدت 2 ماه در بیمارستان بستری شد و به دلیل کهولت سن در 85 سالگی دارفانی را وداع گفت.
قادر مرادی ادامه داد: این هنرمند معروف در محضر بزرگانی چون حسن زیرک، محمد ماملی و همراه با چهره های برجسته فرهنگ عامه، استادانی چون علی خندان، ملاحسین عبدالله ‌زاده و دیگر هنرمندان بزرگ این حوزه، انواع نغمه و آوای فولکلور کردی را آموخته بود.
وی اضافه کرد: «رسول نادری » جدا از نغمه سرایی و تبحر در انواع ژانرهای آواز و ترانه کردی، لطیفه خوانی و نقل خاطرات، اتفاق های روزمره زندگی خود و اطرافیانش را نیز با رویکردی طنزآمیز بیان می کرد که این جنبه بیشترین تاثیر را در شهرت و محبوبیت این هنرمند داشت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد یادآور شد: این هنرمند فقید در سال 1347 شمسی به اتهام مبارزه علیه رژیم طاغوت دستگیر شد و به مدت سه سال در زندان بود.
به گزارش ایرنا رسول نادری متولد سال 1312 در روستای اوزونتاش از توابع روستای بخش مرکزی مهاباد چشم به جهان گشود و پس از نیم قرن فعالیت در حوزه های موسیقی و هنر در سن 85 سالگی در بیمارستان امام خمینی مهاباد از دنیا رفت.
9903/ 6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.