به گزارش ایرنا، احد مهدوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از پتروشیمی میاندوآب بیان کرد: این طرح در بخش های مختلف مانند سیویل و ساختمان 70 درصد و در بخش نصب نیز 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: در حالی که تا پیش از سال 1394 در راستای احداث این کارخانه اقدامی صورت نگرفته بود، فعالیت اجرایی پتروشیمی میاندوآب از سال 1394 آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه واحد اصلی و تجهیزات این طرح آلمانی و بیشتر اروپایی است، اضافه کرد: واحد اصلی به صورت کارخانه از آلمان خریداری شده است و این کار سبب شده تا پروژه پیشرفت کند و عقب ماندگی سال های اخیر نیز جبران شود.
مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب ادامه داد: برای انجام این طرح عظیم پتروشیمی، 50 میلیون یورو به صورت ارزی و 210 میلیارد به صورت ریالی در نظر گرفته شده است.
مهدوی با بیان اینکه بالای 60 درصد از منابع تخصیص داده شده است، بیان کرد: تمامی بودجه از طریق منابع پتروشیمی باختر و فروش و تولیدات سایر مجتمع های در حال تولید تامین شده و هیچ منابع دیگر و یا تسهیلاتی استفاده نشده است.
به گزارش ایرنا، طرح پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال 1383 به عنوان یکی از طرح های ملی دولت در منطقه کلنگ زنی شد و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوار کشی شد ولی راکد ماند.
مجتمع پتروشیمی میاندوآب معروف به واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید 175 هزار تن با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال در مسیر جاده میاندوآب - شاهین دژ در حال ساخت است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9871/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.