کامیار داهیم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه محموله های قابل انتقال مراکز تولیدی و خدماتی تحت نظارت دامپزشکی اعم از مرغداری ها، کارخانجات خوراک دام و طیور و کشتارگاه ها شامل این موضوع می باشد.
وی اضافه کرد: مراکز بسته بندی گوشت و عسل، سردخانه ها، شرکت های دارویی، داروخانه ها نیز در این لیست قرار دارد و دامداران روستایی نیز در جابجایی دام باید به این موضوع توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: دام زنده، فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی و خوراک دام و طیور در ردیف این محموله قرار دارد.
داهیم گفت: پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دامی، بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و کنترل و نظارت بهداشتی همه محصولات غذایی مرتبط با دامپزشکی هدف از این اقدام است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: این اقدام به منظور حفظ و صیانت از سرمایه های ملی، بهداشت و سلامت مردم انجام می شود.
وی اضافه کرد: هر محموله ای باید گواهی بهداشتی صادره از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه را داشته باشد زیرا در صورت توقیف محموله از سوی ارگان های مسوول، محموله مظنون به قاچاق خواهد بود و باید مراحل قانونی خود را طی کند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های مرزی بوده و ورود و خروج دام به کشور از طریق این استان موجب شده است تا احتمال ابتلا به بیماری های دامی در استان افزایش یابد.
واقع شدن در کریدور مهاجرتی پرندگان نیز باعث شده تا طیور استان همواره در معرض ابتلا به انواع بیماری ها باشند.
اقدامات پیشگیرانه و کنترلی گام مهمی در جلوگیری از ابتلا و همه گیر شدن این بیماریهاست.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.