سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دومین دستگاه پرجمعیت کشور از حیث معوقات بازنشستگی است و تعداد بازنشستگان دارای معوقه در این وزارتخانه به نیم میلیون نفر می رسد.
وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه مجلس باید اعتباری در این خصوص تصویب کند، دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز باید برای پرداخت معوقه بازنشستگان چاره ای بیاندیشند.
وی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام نیز بیان کرد: پیش از این سرمایه گذارانی از کشور ایتالیا برای احداث بیمارستان 600 تختخوابی در ارومیه اعلام آمادگی کرده بودند اما احداث آن به علت این تحریم های یکجانبه در هاله ای از ابهام قرار دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این بیمارستان در صورت مشارکت نکردن سرمایه گذاران خارجی با تکیه بر توان و سرمایه گذاری داخلی احداث می شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه طرح های مطلوبی در بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی اجرا شده، بیان کرد: 650 تختخواب از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید تاکنون به تخت های بیمارستانی این استان افزوده شده است و توسعه بیش از پیش این بخش به همت مسوولان بستگی دارد.
وی اظهار امیدواری کرد تا توجه به کارکنان علوم پزشکی با همت استانداران و مسوولان در استان های مرزی افزایش یابد.
به گزارش ایرنا بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره در خصوص تاخیر در دریافت معوقات خود معترض بوده اند و این اعتراض ها را در حضور مسوولان کشوری مرتبط نیز بارها ابراز کرده اند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.