اردلان محمد پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش وزش بادهای جنوب غربی و افزایش وزش بادهای شمال غربی سبب شده است تا تبخیر آب منطقه کاهش یابد.
وی ادامه داد: بارندگی امسال تا 15 خردادماه در حوزه مهاباد ادامه یافت و همین امر نیز در کاهش تبخیر آب تاثیر مستقیم داشت.
محمدپور با بیان اینکه دمای هوای مهاباد 2 درجه سانتی گراد نسبت به سال قبل افزایش یافته، اضافه کرد: میانگین دمای هوای این شهرستان به 14.6 درجه سانتیگراد رسیده است.
وی یادآور شد: امسال 12 روز دمای هوای مهاباد به بالای 40 درجه سانتیگراد رسید که 9 روز آن در مرداد ماه و سه روز در تیرماه ثبت شد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی این اداره، میزان بارندگی در پاییز امسال نرمال و بیشتر از نرمال و برای زمستان کمتر از سال قبل پیش بینی شده است.
محمد پور افزود: در سال زراعی جاری 472 میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که این مقدار در مقایسه با سال قبل 45 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا میانگین تبخیر آب مهاباد یکهزارو 560 میلی متر است و بیشترین آن در سال 1388 با یکهزار و 881 میلی متر و کمترین آن در سال1374 با یکهزار و 200 میلی متر تبخیر رخ داد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و یکهزار و 320 متر از سطح آب های آزاد ارتفاع دارد.
9903/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.