کمال بیدخ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات استانی شنای آزاد در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان در مسافت های بلند بین سه تا پنج کیلومتر در این سد برگزار می شود.
وی اضافه کرد: وزن کشی وزرشکاران روز پنجشنبه انجام شد و مسابقات ساعت 10 صبح امروز جمعه از جنب روستای قلتە یا کارخانە ساندیس برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سد سردشت کە بە علت نزدیکی بە روستای کولسە بە آن سد کولسە هم گفتە می شود، بیش از ۳۰ کیلومتر طول دارد؛ این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با حجم مخزن 387 میلیون مترمکعب و 112 متر ارتفاع بوده و سه واحد 50 مگاواتی نیروگاه برق آبی نیز برای این سد در نظر گرفته شده است که سالانه به طور متوسط 421 گیگاوات انرژی تولید می کند.
طرح سد و نیروگاه سردشت به منظور تامین آب شرب 2 شهر سردشت و ربط و همچنین بهره برداری بهینه از ظرفیت برق آبی روان آب های منطقه بر روی رودخانه زاب احداث شده است.
زاب نیز یکی از رودخانه های دایمی آذربایجان غربی است که از دامنه های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا می کند و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می ریزد.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.