کیومرث دانشجو روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس افزود: وظیفه اصلی شورای حفاظت از منابع آب استان تقویت فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست و بهینه از منابع آبی است.
وی مدیریت درست منابع آب را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دستگاه های متولی باید از نظرات نخبگان، کارشناسان و دلسوزان امر در زمینه مدیریت درست منابع آبی استان استفاده کنند تا در آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم.
وی حمایت از کشاورزان را یکی از برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای استان دانست و بیان کرد: نظارت بر توسعه اصولی طرح های آبخیزداری و نیز تصحیح روش های استفاده از آب در بخش کشاورزی باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 50 محدوده مطالعاتی آب در استان وجود دارد که در نظر داریم محدوده های بحرانی، ممنوعه و در معرض خطر را شناسایی و به صورت مستمر رصد کنیم.
دانشجو گفت: بیش از 80 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و باید با تنظیم قوانین بازدارنده مناسب و با رفع سوء مدیریت ها در این بخش به ارتقا و مدیریت سطح کیفی و کمی منابع آبی اقدام شود.
فرماندار سلماس نیز در این آیین با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ گستردگی و دارا بودن زمین های مستعد به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می شود، افزود: با مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع آب شاهد رشد بیش از پیش کشاورزی منطقه خواهیم بود.
مرتضی اصغری اضافه کرد: شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان نسبت به برداشت و مصرف ناصحیح آب حساسیت بیش از اندازه دارد و سعی می کنیم با همکاری تمامی دستگاه ها از هدر رفت آب جلوگیری کنم.
در این آیین با تقدیر از حسن سیدی، کیومرث جهانگرد به عنوان رییس جدید امور آب سلماس معرفی شد.
جهانگرد پیش از این مدیر امور آب شهرستان نقده بود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.