رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:170 هزار هکتار از اراضی استان به کشت سیر اختصاص یافته است.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال با تغییر الگوی کشت در بیشتر شهرستان های استان تولید محصول سیر نسبت به سال گذشته افزایش می یابدافزود: امسال  170 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول سیر رفته و  پیش بینی می شود امسال 3400تن محصول تر و 680 تن محصول خشک تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: محصول سیربرحسب بازار و تقاضای مردم جهت خرید اکثرا 80 درصد بصورت خشک در بازار به فروش می رسد.

وی درخصوص برخی خبرها مبنی برعدم خرید سیر و حمایت سازمان جهاد کشاورزی از سیرکاران استان اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی ، آموزش شیوه های نوین کاشت وبرداشت مکانیزه سیر و فراهم کردن ماشین های و دستگاه های مکانیزه برای کاشت و برداشت محصول از جمله این اقدامات است.

کریم زاده ادامه داد:کاشت و برداشت سیر در شهرستان های استان باعث اشتغال‌زایی فصلی شده اما حضور فعالانه دلالان از دوره کشت تا برداشت محصول و عدم اطمینان از وضعیت بازار، تغییرات شرایط آب و هوایی، نبود بسته‌بندی مناسب و کارگاه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی سیر، فروش فله‌ای و نبود صادرات این محصول باعث شده بسیاری از کشاورزان کمتر رغبتی به فعالیت در این حوزه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شاهین دژ، چالدران و بوکان عمده شهرستان های استان هستند که سیر در آنجا بیشتر کشت می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.