جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای معرفی سرمایه گذاران به بانک ها به منظور دریافت تسهیلات در طرح اشتغال فراگیر و طرح های روستایی و عشایری مشکلی وجود ندارد و هر سرمایه گذار به شرط داشتن مدارک لازم برای دریافت تسهیلات معرفی می شود.
وی اضافه کرد: 486 طرح در کارگروه اشتغال مصوب شده که در صورت عملیاتی شدن آنها برای 826 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی تسهیلات اعطایی برای این طرح ها را 420 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از 486 طرح 23 مورد بوم گردی، 14 مورد گردشگری و بقیه کارگاه های صنایع دستی در مناطق روستایی و عشایری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: درحال حاضر 25 طرح در حوزه گردشگری با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 800 میلیارد ریال در حال اجراست و بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمان اجرا برای 850 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
جباری گفت: با بهره برداری از این طرح ها هزار تخت اقامتی به واحدهای اقامتی و هتل های استان افزوده می شود.
وی با اشاره به میزان اقامت در هتل های استان گفت: میزان اقامت مسافران در هتل های استان در مرداد ماه جاری به 72 درصد رسید در حالی که در مرداد ماه سال گذشته میزان اقامت در هتل های استان 32 درصد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان، برگزاری تورهای آشناسازی با آثار تاریخی، رونمایی از فیلم های مستند شهرستان های دارای ابنیه تاریخی بی نظیر و برگزاری جشنواره ها از جمله عواملی بود که باعث شد میزان اقامت در هتل های استان افزایش یابد.
جباری بیان کرد: 93 واحد مرکز اقامتی اعم ازهتل، مهمانپذیر و هتل آپارتمان با پنج هزار اتاق در استان وجود دارد که سه واحد اقامتی شامل هتل 2 ستاره تکاب و تخت سلیمان و 2 مهمانپذیر در قطور و قره ضیالدین به آنها افزوده شده است.
به گزارش ایرنا، علی اصفر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اواخر هفته گذشته میهمان مسوولان آذربایجان غربی بود تا مشکلات حوزه گردشگری را در این استان مورد بررسی قرار دهد.
صدور تامین اعتبار برای احیای مسجد جامع ارومیه، ایجاد کمپ گردشگری و موزه خوی، برگزاری نشست با فعالان گردشگری، افتتاح پروژه سرزمین موج های آبی وافتتاح 14 اقامتگاه بوم گردی دراستان از جمله دستاوردها و برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به استان بود.
آذربایجان غربی دارای یک هزار و 600 اثر ثبت شده ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی است که از جمله آنها می توان به تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، مسجد جامع ارومیه ، تالاب کانی برازان مهاباد، سه گنبد ارومیه ، کاخ موزه و عمارت کلاه فرنگی ماکو، خان تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، موزه مردم شناسی ارومیه و مسجد سرداراشاره کرد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.